Facebook

Jak szukać?»

Aktualnie jesteś: Gofin.pl (strona główna)  »  Firma  »  Wskazówki dla przedsiębiorcy  »   Kiedy zgłoszenie aktualizacyjne do PIP można przesłać elektronicznie?
POLECAMY
A A A  drukuj artykuł

Kiedy zgłoszenie aktualizacyjne do PIP można przesłać elektronicznie?

Gazeta Podatkowa nr 22 (854) z dnia 15.03.2012
Marta Stefanowicz - Wasilewska

Zatrudniam trzech pracowników na podstawie umowy o pracę. Obecnie przenoszę siedzibę firmy pod inny adres. Czy o takiej zmianie muszę poinformować Państwową Inspekcję Pracy? Jeśli tak, to czy takie zgłoszenie można złożyć drogą elektroniczną?

Każdy pracodawca rozpoczynający działalność zobowiązany jest w terminie 30 dni od dnia jej rozpoczęcia zawiadomić na piśmie właściwego państwowego inspektora pracy o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności. Taka informacja powinna zostać również przekazana do właściwego powiatowego inspektora sanitarnego. Wynika to z art. 209 § 1 Kodeksu pracy (Dz. U. z 1998 r. nr 21, poz. 94 ze zm.). Obowiązek informacyjny względem PIP obciąża pracodawcę także w razie zmiany miejsca, rodzaju i zakresu prowadzonej działalności, zwłaszcza zmiany technologii lub profilu produkcji, jeżeli zmiana technologii może powodować zwiększenie zagrożenia dla zdrowia pracowników.

W związku ze zmianą miejsca prowadzenia działalności Czytelnik zobowiązany jest dokonać tzw. zgłoszenia aktualizacyjnego w PIP. W tym celu musi wypełnić druk "Karta zgłoszenia pracodawcy, lub zmiany cech objętych zgłoszeniem". Następnie może wysłać go listem poleconym lub dostarczyć osobiście do właściwego terytorialnie Okręgowego Inspektoratu Pracy lub oddziału Okręgowego Inspektoratu Pracy. Druk jest dostępny na stronie internetowej Państwowej Inspekcji Pracy oraz w biurach Okręgowych Inspektoratów Pracy i ich oddziałów.

Właściwa jednostka PIP przyjmuje aktualizację zgłoszenia i potwierdza jego otrzymanie poprzez podstemplowanie kopii tego dokumentu. W przypadku wysłania go pocztą takim potwierdzeniem jest druk nadania listu poleconego. Zgłoszenie uznaje się za skutecznie złożone, jeżeli po 30 dniach od przyjęcia wniosku przez PIP pracodawca nie otrzyma innej informacji (np. o brakach formalnych zgłoszenia). W przypadku stwierdzenia takich braków organ właściwy wzywa do ich uzupełnienia. Wnioskodawca ma 7 dni na uzupełnienie braków dokumentacji, licząc od dnia otrzymania wezwania.

Pracodawcy mają możliwość składania Karty zgłoszenia i jej aktualizacji drogą elektroniczną. Przy czym jak wynika z informacji zawartych na stronie internetowej Państwowej Inspekcji Pracy (www.pip.gov.pl) aktualizacja może być składana internetowo tylko, jeżeli zgłoszenie pracodawcy również było dokonane w ten sposób. Pracodawca dokonujący aktualizacji musi posiadać ośmioznakowe hasło, które PIP wydaje przy pierwszym zgłoszeniu. W przypadku potrzeby aktualizacji danych podmiotu zgłoszonego wcześniej w sposób tradycyjny, kartę również należy wypełnić i przekazać w sposób tradycyjny.

Więcej na ten temat w zasobach płatnych:

Wskazówki dla przedsiębiorcy - czytaj także:

 
Przydatne linki
 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.