Facebook

Jak szukać?»

Uwaga: Do 2 czerwca 2025 r. rolnik-przedsiębiorca przekazuje do KRUS informację o kwocie podatku dochodowego od przychodów z działalności gospodarczej za 2024 r. Uwaga: Do 2 czerwca 2025 r. powiadomienie ZUS o przychodach z działalności zarobkowej osób na świadczeniu przedemerytalnym. Uwaga: Do 2 czerwca 2025 r. przedsiębiorca może złożyć do ZUS przez PUE/eZUS wniosek o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej za 2024 r.
Aktualnie jesteś: Gofin.pl (strona główna)  »  Firma  »  Prawo UE  »   Ocena innowacyjności projektu
POLECAMY
A A A  drukuj artykuł

Ocena innowacyjności projektu

Gazeta Podatkowa nr 43 (2231) z dnia 29.05.2025
Jolanta Białkowska

Projekt dotyczy przeprowadzenia audytu wzorniczego, opracowania strategii wzorniczej oraz jej wdrożenia do działalności (działanie 1.4 FEPW). Czy na potrzeby pozyskania dofinansowania na realizację projektu wzorniczego wymagane jest wdrożenie innowacji produktowej oraz innowacji w procesie biznesowym? Czy ocena innowacji obejmuje jej uzasadnienie rynkowe? Kiedy innowacja powinna być wdrożona?

Projekt wzorniczy w zakresie działania 1.4 FEPW jest oceniany pod względem innowacyjności. Weryfikowane jest, czy projekt obejmuje wprowadzenie/wdrożenie w przedsiębiorstwie innowacji produktowej. Ten rodzaj innowacji ma wymiar obligatoryjny. Fakultatywne jest wprowadzenie/wdrożenie innowacji w procesie biznesowym, która musi być bezpośrednio związana z wdrożeniem innowacji produktowej. Jej wdrożenie nie jest obowiązkowe, ale zwiększa szanse na dotację, gdyż wówczas przysługują 2 pkt za innowacyjność projektu, a nie 1 pkt przyznawany za innowację produktową.

W związku z tym, że innowacja produktowa ma wymiar obligatoryjny, to musi być wprowadzona na rynek najpóźniej w ostatnim dniu realizacji projektu. Ocena występowania innowacji produktowej obejmuje także uzasadnienie rynkowe tej innowacji, czyli: analizę popytu na rynkach docelowych, analizę pozycji konkurencyjnej opartej o podstawowe założenia z zakresu marketingu mix (koncepcja 4P), analizę barier formalnych.

Na potrzeby oceny innowacyjności projektu innowacja produktowa jest rozumiana jako wprowadzenie na rynek wyrobu lub usługi, które są nowe bądź ulepszone i różnią się znacząco od dotychczasowych wyrobów lub usług przedsiębiorstwa. Dla przykładu innowacją produktową jest nowe wzornictwo wpływające na sposób użytkowania, zmiana rozmiaru - minimalizacja, rozwój wygody i przyjazności w użytkowaniu. Z kolei innowacja w procesie biznesowym to nowy lub ulepszony proces biznesowy dla jednej lub wielu funkcji biznesowych, który różni się znacząco od dotychczasowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa i który został wprowadzony do użytku przez przedsiębiorstwo. Przedmiotem działalności innowacyjnej mogą być wszystkie funkcje biznesowe. Pojęcie procesu biznesowego obejmuje podstawową funkcję przedsiębiorstwa polegającą na produkcji wyrobów i usług oraz funkcje wspierające, w tym:

  • dystrybucję i logistykę,
  • marketing, sprzedaż i usługi posprzedażowe,
  • usługi w zakresie systemów informacyjno-komunikacyjnych dla przedsiębiorstwa,
  • funkcje administracyjne i zarządcze,
  • rozwój produktów i procesów biznesowych.

Prawo UE - czytaj także:

 
Przydatne linki
 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.