Facebook

Jak szukać?»

Do 30 kwietnia 2025 r. podatnicy PIT powinni przekazać sprawozdanie finansowe za 2024 r. do Szefa KAS (czytaj więcej) 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US zeznań za 2024 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US deklaracji DSF-1 za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-RB, PIT-RBS, PIT-CSR i PIT-CSRS za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-DZ za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin przekazania Szefowi KAS sprawozdania finansowego za 2024 r. przez podatnika prowadzącego księgi rachunkowe
Aktualnie jesteś: Gofin.pl (strona główna)  »  Firma  »  Prawo UE  »   Zawieszenie działalności klubów fitness a otrzymana dotacja
POLECAMY
A A A  drukuj artykuł

Zawieszenie działalności klubów fitness a otrzymana dotacja

Gazeta Podatkowa nr 91 (1757) z dnia 12.11.2020
Jolanta Białkowska

Otrzymałem pierwszą ratę premii na rozpoczęcie działalności pozarolniczej z PROW (działanie 6.2). W biznesplanie zadeklarowałem utworzenie dwóch miejsc pracy (ja i instruktor zajęć fitness). Ze względu na zawieszenie działalności klubów fitness z powodu COVID-19 obecnie nie zatrudnię instruktora. Co mam w takiej sytuacji zrobić, by nie zwracać już otrzymanego wsparcia finansowego?

Wysokość premii na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej uzależniona jest od ilości utworzonych miejsc pracy. W związku z tym beneficjent jest zobowiązany w odpowiednim czasie utworzyć miejsca pracy zadeklarowane w biznesplanie przedsięwzięcia. Utworzenie miejsc pracy (wliczając samozatrudnienie) w przeliczeniu na pełne etaty średnioroczne powinno nastąpić w okresie od dnia otrzymania decyzji o przyznaniu pomocy do dnia złożenia wniosku o wypłatę drugiej raty pomocy (premii). Natomiast utrzymanie osiągniętego przyrostu miejsc pracy powinno nastąpić w okresie co najmniej dwóch lat od dnia wypłaty drugiej raty pomocy. Niewywiązanie się z tego obowiązku ma konsekwencje dla beneficjenta w postaci konieczności zwrotu do 100% kwoty pierwszej raty pomocy, proporcjonalnie do okresu niespełnienia tego warunku i liczby nieutworzonych miejsc pracy. Mowa o tym w § 18 ust. 4 pkt 1 lit. a) rozporządzenia MRiRW w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu "Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej"… (Dz. U. z 2016 r. poz. 1196 ze zm.).

Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie ze względu na zawieszenie działalności kubów fitness z powodu COVID-19 beneficjent nie jest w stanie utworzyć nowego miejsca pracy, nie będzie musiał zwracać otrzymanej już pierwszej raty premii. Jeśli podczas stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii przyczyną niezrealizowania przez beneficjenta w sposób ciągły warunków lub zobowiązań określonych we wspomnianym rozporządzeniu są ograniczenia wskazane w przepisach o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi lub inne okoliczności powiązane z tymi ograniczeniami, uznaje się, że te warunki lub zobowiązania w okresie obowiązywania tych ograniczeń są realizowane w sposób ciągły zgodnie z powołanym rozporządzeniem. Jednakże w przypadku innych okoliczności powiązanych z ograniczeniami określonymi w przepisach o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, beneficjent musi uprawdopodobnić, że są one powiązane z tymi ograniczeniami, poprzez zgłoszenie tego faktu na piśmie dyrektorowi OR ARiMR, który przyznał pomoc. Należy załączyć odpowiednie dowody uprawdopodobniające te okoliczności, w ciągu 15 dni roboczych od dnia, w którym beneficjent lub upoważniona przez niego osoba mogą dokonać tych czynności. Określono tak wprost w § 3 rozporządzenia MRiRW w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej… (Dz. U. z 2020 r. poz. 1196).

Więcej na ten temat w zasobach płatnych:

Prawo UE - czytaj także:

 
Przydatne linki
 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.