Sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży może być prowadzona tylko na podstawie zezwolenia wydanego przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta), właściwego ze względu na lokalizację punktu sprzedaży. Wyróżniamy trzy rodzaje zezwoleń:
W dniu 31 maja 2025 r. mija termin na wniesienie II raty opłaty za korzystanie z zezwolenia/zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. W tym roku 31 maja wypada w sobotę, jednak z uwagi na fakt, że jest to termin zawity prawa materialnego, to termin na uregulowanie opłaty nie przesuwa się na kolejny dzień roboczy. W przypadku niezapłacenia jej w terminie przedsiębiorca ma 30 dni na uregulowanie tej opłaty powiększonej o 30%.
Zgodnie z art. 18 ust. 12b ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w przypadku niedopełnienia obowiązku w zakresie uregulowania raty za korzystanie z zezwolenia, zezwolenie to wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i ust. 5 tej ustawy, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt 5 lit. b) nie wniesie raty opłaty określonej w art. 111 ust. 2 albo 5, powiększonej o 30% tej opłaty.
W przypadku wygaśnięcia zezwolenia o kolejne można ubiegać się po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu dotychczasowego. Istnieje jednak możliwość wystąpienia z wnioskiem o wydanie zezwolenia na dokonanie wyprzedaży posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych. Wówczas z wnioskiem o wydanie kolejnego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych można wystąpić nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia dotyczącego wyprzedaży.
Kolejną - III ratę trzeba będzie wnieść do 30 września br.
|